6:00– 8:00 | Příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, volně spontánní zájmové aktivity, individuální péče |
8:00 – 9.30 | Zdravotní cvičení, osobní hygiena, dopolední svačinka. Dopolední blok činností dle TVP, činností přímo motivované/ řízené/ učitelkou a činnosti částečně řízené učitelkou zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí. |
9:30 -11:30 | Osobní hygiena, pobyt dětí venku, příp. náhradní činnost |
11:30 -12:15 | Oběd a osobní hygiena dětí |
12:15 -14:00 | Odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku, četba, logochvilky |
14:00 -14:30 | Odpolední svačina, osobní hygiena |
14:00 -16:30 | Odpolední spontánní a řízenné činnosti zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí. Rozcházení dětí. |
Uspořádání života a dne v mateřské škole vychází z respektování potřeb dítěte. Spontánní hra tvoří základ všech činností dětí v MŠ během dne.
Činnosti dětí řízené pedagogem (organizované učení) vychází ze zásad prožitkového učení. Jsou zařazovány v délce odpovídající věkovým, vývojovým a individuálním zvláštnostem dětí. Převládají formy individuální, skupinové a kooperativní činnosti.
Frekvence zařazování pohybových aktivit dětí v denním režimu vychází ze zájmu dětí i z respektování jejich věkových, vývojových i individuálních potřeb. Tyto činnosti probíhají v průběhu celého dne, včetně pobytu venku.
Stolování a hygiena respektuje tříhodinový interval mezi jídly, základní požadavky správné životosprávy a tělesné hygieny.
Bezpečné sociální prostředí vytváříme na základě vzájemné důvěry a porozumění, úcty, empatie, pozitivní komunikace a spolupráce všech zúčastněných na životě mateřské školy.